اورکلاک متفاوت
 

برترین های سخت افزار
The Worlds Supreme Brands

در باره ما
 

قدرت مند ترین های سخت افزار

 

لينك روزانه
 
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  اورکلاک متفاوت   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 257
بازدید کل : 51447
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

 


اورکلاک متفاوت

طی چند هفته گذشته درگیر این موضوع بودم که چگونه قدرت یک سی پی یو 4 هسته ای از یک سی پی یو 6 هسته ای می تواند بیشتر باشد چرا که هم تعداد ترانزیستورهای پردازنده بیشتر است هم مقدار کش 

تا اینکه به موضوعی پی بردم،موضوعی که هیچ کس آنرا نمی بیند


قیمت یک فنوم 955 به دلار هم قیمت یک APU 3870 است

سرعت هر هسته فنوم 955 3200 مگاهرتز است همراه با 8 مگ کش

قدرت 3870 که چهار هسته ای و دارای 4 مگ کش است بیشتر است

پس تفاوت A8-3870 با سرعت هر هسته 3گیگاهرتز و کش 4 مگابایتی با Phenom-955 با سرعت هر هسته 3200 مگاهرتز و دارای 8 مگ کش در چیست که قدرت های متفاوت غیرعادی دارند ؟

زمانی که در اورکلاک فقط بحث بر روی افزایش فرکانس است کار خیلی جالب و پایدار پیش نمی رود زیرا ابتدا تمام قدرت سی پی یو به فرکانس کاری آن نیست و این فرکانس نیازمند زیربناهای خاصی است

از طرفی اورکلاک گرچه کار خفن و مورد علاقه حرفه ای ها است اما وقتی می شود به راحتی طی اعمال تنظمیات تعیین شده در بایوس مادربوردها اورکلاک بدون دردسر و اتلاف وقت برای تعیین مقدارها داشت ولی زمان اجرای مثال بازی همه چیز جالب پیش نمی رود زیرا شکست و افت سرعت تصویر بسیار آزار دهنده است پس اورکلاک قدرت بیشتر همراه با معایبی می باشد.

اما

جواب سئوالی که برای من پیش آماده بود پیدا نشد تا اینکه را خودم آن را کشف کردم.

تفاوت بین یک سی پی یو قدرت مند که سرعت عالی دارد و در تست ها بالاترین امتیازات را    از نظر کنترل عملکرد و کارکردی که قدرتش را ایجاد می نماید به تعداد واحدهای Multiplier است.

اگر جزئیات نمایش داده شده توسط CPU-Z حاصل از مقایسه چندین سی پی یو را دیده باشید

لازم نیست دیگر حتما تعداد فریم های تولید شده در بازی ها را دیگر مقایسه کنید

متوجه می شوید مقدارهای فرکانس تعداد هسته ها مقدار کش ها تغییر می کند اما تنها مورد ثابت که نشان دهنده قدرت اصلی سی پی یو است Multiplier است که حواس جمعی برای دیدن این ثابت اصلی لازم است و تا به الان ندیدم کسی از آن بعنوان شاخص های نشان دهنده قدرت یاد کند.

مولتی پلایر واحد بخش کننده سی پی یو است و فرکانس ها را مدیریت می کند و هرچه عدد بزرگ تری برای سی پی یو تعیین شده باشد آن سی پی یو بی شک قوی تر است

. تفاوت بین سی پی یو 4 هسته ای 3870 با سی پی یو چهار هسته ای فنوم 955 سیستم من در تعداد بخش کننده ها است.

تعداد بخش کننده 955 شانزده است.تعداد بخش کننده 3870 بیست و نه واحد !

طی مقایسه سی پی یو 955 با Corei5 اینتل؛ فنوم 955 پشت سر Core i5 قرار میگیرد زیرا تعداد Multiplier اینتل 25 است !

پس در بحث انتخاب یک پردازنده قوی تعداد هسته ها باید دارای عددی متناسب با بخش کننده ها باشند.

به همین دلیل با برنامه AMD OverDrive 4.1 تعداد بخش کننده های سی پی یو را از 16 به 19 افزایش دادم.یک مقدار اولیه ولی بدون توانایی در تغییر آن زیرا دیگر آن عملکرد را کسب نخواهیم کرد و اگر بیشتر از 20 شود پشت سر اعمال تغییرات سیستم هنگ می کند.

نکته اصلی در این عمل این است که فرکانس کارکرد هسته ها همان 3200 باقی می ماند.

پس از اجرای کراسیس 2 با پچ و یکی از کاملترین MODها بسیار تا بسیار عملکرد سی پی یو در تولید فریم های بیشتر قابل تعریف و چشمگیر بود.

اما وارد بایوس مادربورد شدم همین شمارنده را از بایوس اعمال نمودم

فرکانس هسته ها به 3800 افزایش یافت.ولتاژ ثابت مصرفی سی پی یو از 0.9 به 1.1 ولت افزایش یافت

وارد بازی شدم اونقدر شکست تصویر وجود داشت که سریع از بازی خارج شدم چون مشخص بود دارد به قطعات فشار می آید و کارکرد جدید جای بهبود مثل حالت قبلی تبدیل به یک اختلال شده بود.

پس فراموش نکنیم اگر سی پی یو خواستیم انتخاب کنیم بعد از توجه به تعداد هسته و فرکانس به تعداد بخش کننده ها باید توجه زیاد داشت زیرا تفاوت چشمگیری را ایجاد می نماید.

افزایش 2 الی سه واحد Multiplier  سی پی یو ها اگر با افزایش فرکانس همراه نباشد یک تغییر در بهبود مهندسی کارکرد قطعه است که هم امتیازات را بالا می برد نمونه تست ویندوز سون از امتیاز 7.3 به 7.4 افزایش داشت ضمن داشتن یک عملکرد عالی و چشمگیر پایدار بدون گذر از توانایی اصلی قطعه زیرا در اصل گرچه این اولین اورکلاک کلاک ثابت است اما لازم بود از طرف خود سازنده بخش کننده های بیشتر به این پردازنده تعلق گیرد زیرا واضح است توانایی این قطعه بیشتر از حد تعیین شده است و سی پی یو 4100 ای ام تری پلاس دقیق دارای 19 واحد مولتی پلایر می باشد که می شود با رعایت شرایط آن را تا 22 واحد افزایش داد.

 

اما A8-3870 چیست و چرا قوی تر از سی پی یو های خود ای ام دی است و چرا باید خرید آنرا از دست نداد ؟

ای پی یو و ساکت FM1 پیوندی نزدیک بین سی پی یو و جی پی یو هستند خارج از ذهنیتی که در حالت عادی از همکاری بین CPUو GPU در ذهن مردم است که قدرت پردازش گرافیکی سیستم را تا حداقل 50% افزایش می دهد ضمن پایین بودن هزنیه ها

مقاله ای در این مورد نوشته شده بود متاسفانه در پنل وبلاگ تایپ شد و در آخرین جملات اشتباهی با زدن دکمه بک اسپیس همه چیز پاک شد سعی میکنم همین روزها دوباره متن رو آماده کنم تا بدونید با داشتن یک کارت گرافیک معمولی به بالا میتوان چه قدرت گرافیکی در بازی ها داشت و یک پردازنده مثل سی پی یو وقتی قدرتش واقعا با قدرت کارت گرافیک پیوند زده شود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|

نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط Tragzes.Gamer| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان برترین های سخت افزار و آدرس gamer.gear.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

خرداد 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');